Recenzie Frontiera de Lucian Dragos Bogdan

PREZENTARE

Adrian Kawinsky a studiat ani in sir arta sabiei radiante, dar maestrii sai nu l-au pregatit pentru ceea ce il asteapta pe misterioasa planeta Elba. Dincolo de tinuturile insuficient explorate ale Elbei, dincolo de societatile ei bizare si periculoase, dincolo de comploturi si tradari se ascund lucruri pe care Adrian nu ar fi avut cum sa le banuiasca. Porti catre alte universuri. Porti pe care Adrian si insotitorii sai invata sa le deschida, iar consecintele se dovedesc imposibil de controlat…

Lucian Dragos Bogdan - Frontiera - Lucian Dragos Bogdan, autorul volumelor Trilogie si Zeul Kvun, ne ofera romanul Frontiera, un periplu fabulos in care imaginatia si aventura ne incanta de la prima la ultima pagina.

Produs publicat in 2006 de Amaltea
Data aparitiei: Ianuarie 2006
Colectia Fantasy & Sci-Fi
Format: 135/205
Tip coperta: Brosata
Numar pagini: 336

Parerea mea:Dupa cum ati observat obisnuiesc sa laud cartile si sa ignor partile proaste ,dar exista si carti care nu merita lauda mea,ei bine cartea asta nu face parte dintre ele.De obicei sunt contra Fantasy-ului sau Sf-ului roman ,dar de data asta chiar mi-a placut.E de doua ori mai uluitor cu cat e un SF(nu sunt prea incantata de gen) si e si scrisa de un roman,dar cum am mai spus a fost o lectura Ok.Actiunea frumusica,personaje interesante,lumi foarte faine.(lume bidimensionala,tridimensionala si descoperiti voi ce-i cu ele).Andrian e un personaj curajos,cam inganfat ,chiar arogant,dar care este totusi cel mai bun.Lumea creata de L.D.B. e foarte noua,elemente fantasy impletite cu SF.O combinatie interesanta ce merita incercata!Lumea creata este plina de noutati,valori morale,civilizatii,creaturi aparte,lumea abunda in imaginatie.Dar Adrian nu este singur ,este ajutat de cei trei prieteni ai lui:Melanie ,femela fraake, Kåndeerlej, sØregaardul și Timma, siddma,mi-au placut fiecare,actiunea este povestita si din punctul lor de vedere,valorile morale sunt puse in joc.Viata ta ,binele tau sau al prietenului tau?

Nota mea:9,50/10

Lectura placuta!Iar daca v-am starnit curiozitatea puteti citi aici un fragment(http://www.elefant.ro/fragment?f=130204154954-1f7b1ae4fe924c74ab3dd15f45e249ea).Multumesc Elefant.ro pentru pretul deosebit(de aici puteti achizitiona si voi:http://www.elefant.ro/carti/fictiune/literatura-de-divertisment/sf-fantasy/frontiera-65490.html)

 

13 gânduri despre „Recenzie Frontiera de Lucian Dragos Bogdan”

    1. Nu ai pentru ce!:)Sincera sa fiu nu stiu ce sa zic.Sunt un pic cam surprinsa.E ciudat ca insasi autorul sa iti multumeasca.Si ma repet nu ai de ce si nici pentru ce!Am avut norocul sa dau peste cartea dumneavoastra si mi-a placut,apoi daca mi-a placut de ce sa nu fac recenzie.
      Pot spune ca-s incantata de cunostiinta!:)

      Apreciază

      1. Mi se pare firesc să mulțumesc. În primul rând pentru că ai ales să investești bani și timp în cartea mea, apoi pentru că ai împărtășit și altora experiența. Și, nu în ultimul rând, pentru că ai spus lucruri care m-au bucurat. Singurul regret pe care-l am este că n-ai ajuns în posesia celei de-a doua ediții a cărții, apărută în luna februarie a acestui an. Acolo am dezvoltat poveștile Melanyei, a lui Timm și Kandeerlej. Dar îmi pare bine că ți-a plăcut și acea versiune. Și sper ca, dacă vei ajunge să mai citești și alte cărți de-ale mele, să se ridice la înălțimea acestei prime impresii. 🙂

        PS: Încântat și eu de cunoștință! 🙂

        Apreciat de 1 persoană

      2. Atunci accept cu mult drag numerosii ”multumesc”.Putinul SF citit de mine mi-a lasat un gust amar,cartea ta a fost foarte okay in comparatie cu restul cartilor citite de mine.Nu am avut timp deloc anul acesta,incat cu toata parerea de rau nu am putut pune mana pe editia a doua,dar ma bucur ca ai dezvoltat povestile Melanyei, a lui Timm și Kandeerlej.Sunt personaje frumoase si daca nu te superi,mi-au fost mai dragi decat Adrian.Sper si eu sa se ridice la inaltimea celei de a doua impresii,caci prima atunci cand am vazut cartea si m-am trezit ca avea paginile lipite(multe)nu a fost deloc buna,ulterior da.Incidentul il reprosez editurii.Chiar mi-a placut cartea ta si nu o spun de dragul de a o spune. 🙂

        Apreciază

  1. Am citit Frontiera în ediția Tritonic 2017, două volume, și pot spune că este cel mai complex și detaliat univers SF (F) creat de un autor român. Romanul conține elemente îndrăgite de fanii genului: tehnologii avansate, lumi exotice, personaje uluitoare, civilizații barbare alături de civilizații pur energetice, conflicte personale și conflicte între civilizații, universuri prezentate sub forma unor personaje, Lucian-Dragoș Bogdan este un maestru al fanteziei și științifico-fantasticului.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Sunt de acord cu prezenta unor anumite elemente F-fantasy,dar contesc ca Frontiera ar fi fantasy.N-am citit editia 2017 si am auzit ca e mai buna.Daca o sa pot o sa o citesc.Am citit editia de la Diaspora,unde editura ma dezamagit asadar ma bucur ca Lucian-Dragos Bogdan a schimbat-o. Editia citita de mine e frumoasa ,mi-a placut desi nu e cizelata.Il apreciez pe L.D.B. pentru ceea ce a scris,pot spune ca m-a facut sa vad cu alti ochi Sf-ul si literatura româneasca contemporana.Multumesc de comentariu!

      Apreciază

      1. Fantasy in traducere mai libera,pe care eu o urasc e fantezie.Cunosc oameni care chiar asa traduc.O traducere mai corecta e fantastic.Fantezia e confundata de multe ori cu fictiunea insasi.Fantezia,termenul ramane o controversa.Genul ramane gen,domeniul domeniu.
        SF cu certitudine,un SF bun!

        Apreciat de 1 persoană

      1. Dacă întrebarea se referă strict la debutul în volum, n-a fost nici prea-prea, nici foarte-foarte. Am luat legătura cu un editor care am văzut că mai publicase debutanţi, i-am dat manuscrisul, l-a citit, i-a plăcut, mi-a spus cât mă costă să mi-l publice, am bătut palma şi… s-a întâmplat. 🙂 Dar asta era prin 2003-2004. Acum sunt mult mai multe oportunităţi – mă refer la piaţa SFFH. În primul rând, există o serie de reviste online în care un autor poate publica periodic povestiri, intrând în atenţia cititorilor şi editorilor. Apoi, poate participa la numeroase evenimente unde cunoaşte alţi scriitori, redactori, editori şi aşa se creează legături. Nu în ultimul rând, se poate înscrie la cursuri de creative writing organizate de reviste sau edituri – cu perspectivele care se deschid din asta. Asta nu înseamnă că publicarea în volum se poate face pocnind din degete, dar există o deschidere mult mai mare. Plus că, pe lângă asta, se poate publica contra-cost, cum am făcut eu în urmă cu 13 ani, ori în sistem self-publishing. Revenind la edituri, sunt câteva care, în ultimii ani, s-au implicat mult în publicarea de autori români SFFH (debutanţi sau nu): Tritonic, Crux, Pavcon, Millennium, Librex, Tracus Arte, Eurostampa, Nemira, Quantum.

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu