RECENZIE DE SUFLET:Eragon de Christopher Paolini

Eragon_book_coverInainte de a va antrena in lectura acestei recenzii va previn cu subiect si predicat ca o sa fie o tornada de cuvinte,care in disperarea in cauza vor cadea pe unde le e dat sa cada,fara a se gandi macar o clipa ce prost loc au ales sa cada.

Eragon mi-a cazut in maini dupa o lupta eroica cu preturile.Am vazut-o acum 3 ani pe undeva,dar nu era in stoc,dupa jumate de an sau mai bine am reusit sa o cumpar la un pret cam piperat,dar daca privesc in urma zic ca m-a lasat cu o bomba de cristale de gheata,care ce sa vezi?nu se mai topesc.Impovarandu-mi inima si asa grea.Stiu ca merit omorata pentru sacrilegiul de a nu fi citit cartea asta 2 ani de zile,dar n-am avut parca curajul sa ma apuc de ea,fiindca simteam ca-mi va placea.Si acum parca imi vine sa plag cu lacrimi de dragon ca s-a terminat.De aceea are ocupat un loc foarte special in sufletul meu.Nu stiu daca pana acum v-am spus,dar pentru a ajunge o carte la rang de cinstire eterna trebuie sa aiba o emotie ca plumbul si un suspans atat de continua incat sa-mi vina sa uit de treburile mele multe si sa o termin.Iar de ceea ce am vrut sa scap,n-am scapat.Am evitat cartea aceasta aproape 2 ani,2 ani!(Am cumparat-o de Craciun in 2015),dar sub o rafuiala cu al meu sine am decis sa scap de cicalelile lui si sa ma apuc de ea,caci mi-a mancat sufletul si viata ca n-am pic de rusine de am abandonat cartea 2 ani.
Acum regret.Stiu ca poate n-ar trebui,dar regret.Am vrut sa-mi prelungesc beatitudinea,dar parca nu te lasa.Iti suna un ceas in cap si-ti zice:TERMINA-MA!Termina-ma!Ca daca nu te omor!(Bine,fara ultima parte 🙂  )Vrei sa aflii si nu te lasi.Daca Eragon duce o cursa contra-cronometru in drum spre muntii Beor atunci tu duci o cursa aidoma cu cartea insasi.Daca goana lui Eragon se termina la un moment dat,a ta nu pana din necazul tau in nefericirea ta o termini.SI apoi dai cu plangul,nu fiindca neaparat ar fi fost trista,ci pentru ca a fost prea buna.Mult prea pe sufletul tau.
Mi-a placut Eragon,poate parea pentru unii fals,pentru altii patetic,prea timid sau increzut,dar cred ca mai presus de toate e un adolescent de 15 ani care intr-o zi descopera un ou de dragon,care duce la moartea familiei sale si brusc descopera ca nu e doar un adolescent obisnuit ci un om de la care toti cer cate ceva,dar el unul singur impreuna cu draga mea fiinta care restabileste respectul speciilor si de care m-am indragostit,pentru ca este mult mai misterios si afectiv conturata in raport cu specia sa.Am adorat-o.Pasajele ei deborta noblete,iar legatura metafizica este un prilej prin care descoperim cum sunt ele,bune sau rele,decise sau nu, ranite sau obosite sau confuze.
Este asa cum a spus la un moment dat un personaj,o putere individuala,de care depind toti,caci decizia de a adera la unii ii infuenteaza pe toti.
Brom este un personaj fata de care am simtit respect,scepticism si afectiuni,urmand sa si plang pe parcurs.Adevaratul talent al autorului se vede si aici,a reusit sa-l schiteze si pe Brom asa cum am fi dorit,cu detalii.Fiecare personaj oricat de indepartat ar fi de poveste la un moment dat este povestit,nimic nu e lasat in voia sortii,iar daca e lasat,atunci e un scop bine definit:eternul si totusi efemerul suspans.

Oare nu pentru asta traim noi cititorii?Oare nu pentru momentele acelea ce sfideaza legile timpului si ne induc in coma cititului?Atunci pentru ce altceva?

Am trait o perioada extraordinar de complexa cu Eragon.A fost un cadou de Craciun minunat.O recomand cu varf si indesat,sau mai bine o pastrez pentru mine.Cine ma poate obliga sa o dau si altcuiva?!De ce sa mai povestesc cum o poveste m-a purtat in lumea basmelor,dar totusi mult mai mult de atat?!Cred ca e suficient sa spun ca e un safir nepretuit,ce cloceste emotii indescriptibile daca te stii o persoana sensibila,dar si copilaroasa.Daca nu te stii,nu TE TE-AI REGASIT niciodata ai face bine sa nu citesti Eragon.Daca in schimb stii ca in adancul sufletului tau esti ca Eragon,ai fost un iubitor de poveste,un timid cu sperante si multa nesiguranta,care ar fi vrut o fiinta exact ca Saphira,dragonul-parinte al lui Eragon,atunci volumul acesta e exact cum ar trebuie.Reda trairile unui adolescent cu doza aceea de umor si omor care te-a facut sa iubesti sau doar sa citesti fantasy,in context fantastic desigur are loc povestea.
Nu reprezinta o lectura seaca deloc,dar fiecare bate campii in felul sau.
Pofta buna!
Si cu lacrimi in ochi,imi rezerv cartea asta mie si sufletului meu in primul rand.